träningsprogram hemma

Träningsform

Hemmaträning, Kroppsviktsträning

Utrustning

Ingen utrustning

Tränare

Emily Arvmyren

Nivå

Medium

Programlängd

1 Träningspass

Fokusområde

Rekommenderas till detta program

Träningsprogram hemma

“Ny dag, nya möjligheter”

(klicka på respektive övning för detaljerad info)

10 st armhävningar

30 sek plankan

10 st Burpees 

10 st flutter kicks

Betygsätt gärna programmet

Information om programmet

Träningsprogram hemma

”Ny dag, nya möjligheter”

Träningsprogram hemma inskickat av en av Träningsplatsens läsare, Emily Arvmyren. Träningsrutinen arbetar mestadels med coreområdet men även med armar och bröst från armhävningar samt sätesmuskeln (rumpan) och ben från den tuffa övningen burpees. Du behöver ingen utrustning när du kör detta program vilket betyder att du kan ta med detta program i mobilen eller skriva ut och ta med på resan eller enkelt köra hemma. Kanonbra!  

Hur gör man då?

Träningsprogramet är indelat i fyra olika övningar: armhävningar, plankan, burnes och flutterkicks, dessa övningar bildar en rond. När du gjort en rond vilar du 1 minut för att därefter köra 2 ronder till. Detta är Emilys förslag till er men givetvis är det er egna styrka och kondition som bestämmer hur ni väljer att köra. Öka respektive minska antalet repetitioner, minska vilan, kör fler eller färre ronder. Testa er fram vad som passar just er. 

Övrigt

Detta är ett av våra träningsprogram som du kan ladda ner På träningsplatsens GRATIS vilket gör det perfekt för dig att ta med dig i mobilen eller printa ut och ta med i pappersformat. Vill du ha mer information om hur man utför övningarna så har vi en stor övningsbank där vi beskriver hur man utför diverse träningsövningar. 

Det är alltid viktigt att du utför övningarna så korrekt du kan. Din träning blir mer effektiv och du inskar risken för att undvika skador om du har detta fokus. 

Betygsätt gärna programmet. Har du egna träningsprogram såsom Emily, hör av dig till oss.

Är du erfaren inom träning?

Träningsplatsen söker dig som har erfarenhet inom träning och som vill dela med dig av dina träningsprogram. Vill du bidra med din kunskap, inspirera och motivera våra läsare så hör av dig till oss. 

Liknande program

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2017 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account