koncentrerad bicepscurl

Träningsform

Styrketräning

Svårighetsgrad

3

Träningstid

0-10 min

Utrustning

Bänk, Hantlar

Fokusområde

Koncentrerad bicepscurl

Koncentrerad bicepscurl är en träningsövning som framför allt jobbar med dina biceps, riktigt fokuserat. Övningen bicepscurl finns olika variationer på denna övning, detta är en av dem. Flera andra alternativ finns på sidan. 

Hur gör man övningen då?

Sätt dig på en bänk med en hantel i ena handen. Välj alltid lägre vikter för att få in tekniken innan du börjar maxa. Armbågen skall ligga mot insidan av ditt lår. Håll ryggen framåtböjd men rak. Detta kommer att vara din startposition. 

Håll överarmarna stilla, curla hanteln medan du kontraherar biceps samtidigt som du andas ut. Endast underarmarna ska röra sig.

Fortsätt rörelsen tills biceps är helt kontrakterade. Håll positionen en sekund och pressa biceps hårt.

För långsamt tillbaks hanteln till utgångsläget samtidigt som du andas in.

Försök hela tiden fokusera på att göra övningen korrekt och ordentlig.  

Betygssätt gärna övningen koncentrerad bicepscurl. 

 

  • Muskelbyggande
  • Kondition
Sending
User Review
5 (1 vote)

Andra träningsvideos

[vc_posts_grid loop=”size:3|order_by:rand|post_type:filmer” show_meta=”no” show_excerpt=”no” show_footer=”no”]

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account