4 veckors träningsprogram för nybörjare, nybörjarrutin, träna nybörjare, komma igång träning

Träningsform

Hemmaträning, HIIT, Kroppsviktsträning

Utrustning

Ingen utrustning

Tränare

Träningplatsen

Nivå

Lätt, Medium

Programlängd

Månadsprogram

Fokusområde

4 veckors nybörjarprogram för nybörjare – En träningsrutin på 4 veckor som tränar hela kroppen

 Om träningsprogrammet “4 veckors träningsprogram för nybörjare”

Träningsprogram 4 veckors träningsprogram för nybörjare

Vecka 1

Måndag: 40 st X-hopp, 10 st armhävningar, 30 st Squats, 30 st situps
Tisdag: 40 st höga knän, 30 sek plankan, 30 st utfall, 10 st armhävningar
Onsdag: 4
0 st X-hopp, 15 st armhävningar, 30 st Squats, 30 st situps
Torsdag: 40 st höga knän, 3o sek plankan, 30 st utfall, 15 st armhävningar
Fredag: 20 st Burpees, 20 st Squats, 35 st Situps, 30 st flutter kicks
Lördag: 5 minuter jogging, 10 minuter stretch
Söndag: Återhämtning  

Vecka 2

Måndag: 45 st X-hopp, 15 st armhävningar, 35 st Squats, 35 st situps
Tisdag: 45 st höga knän, 35 sek plankan, 35 st utfall, 15 st armhävningar
Onsdag: 45
 st X-hopp, 15 st armhävningar, 35 st Squats, 35 st situps
Torsdag: 45 st höga knän, 35 sek plankan, 35 st utfall, 15 st armhävningar
Fredag: 25 st Burpees, 25 st Squats, 35 st Situps, 30 st flutter kicks
Lördag: 6 minuter jogging, 10 minuter stretch
Söndag: Återhämtning  

Vecka 3

Måndag: 50 st X-hopp, 20 st armhävningar, 40 st Squats, 40 st situps
Tisdag: 50 st höga knän, 40 sek plankan, 40 st utfall, 25 st armhävningar
Onsdag: 50
 st X-hopp, 25 st armhävningar, 40 st Squats, 40 st situps
Torsdag: 50 st höga knän, 40 sek plankan, 40 st utfall, 25 st armhävningar
Fredag: 25 st Burpees, 45 st Squats, 45 st Situps, 40 st flutter kicks
Lördag: 7 minuter jogging, 10 minuter stretch
Söndag: Återhämtning  

Vecka 4

Måndag: 55 st X-hopp, 30 st armhävningar, 45 st Squats, 45 st situps
Tisdag: 55 st höga knän, 50 sek plankan, 30 st utfall, 50 st armhävningar
Onsdag: 60
 st X-hopp, 50 st armhävningar, 35 st Squats, 35 st situps
Torsdag: 60 st höga knän, 50 sek plankan, 50 st utfall, 35 st armhävningar
Fredag: 30 st Burpees, 55 st Squats, 55 st Situps, 40 st flutter kicks
Lördag: 5 minuter jogging, 10 minuter stretch
Söndag: Återhämtning  

Några tips för att slimma kroppen

  • Intervallträning – väldigt effektivt för din kondition & förbränning
  • Träna styrketräning – muskler ökar din förbränning eftersom de behöver energi
  • Tänk långsiktligt – Skippa jojo bantningarna och snabba dieter. 
  • Ingefära – Mumsiga ingefära ökar förbränningen & bidrar till bättre ämnesomsättning. Hetta inte upp den för mycket dock, effekten minskas.
  • Ät frukost – en bra frukost så att du inte stoppar i dig något onödigt
  • Drick grönt te – innehåller antioxidanter som ökar din fettförbränning 
  • Ät mellanmål – håller blodsockret stabilt och minskar riktiga cravings
  • Drick kaffe – innehåller bl.a antioxidanter som ökar din fettförbräning

Är du erfaren inom träning?

Träningsplatsen söker dig som har erfarenhet inom träning och som vill dela med dig av dina träningsprogram. Vill du bidra med din kunskap, inspirera och motivera våra läsare så hör av dig till oss. 

SUMMERING    —————————

 

Vecka 1:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 2-4: 

Samma schema som vecka 1

Vecka 2:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 3:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 2:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Fettförbränning
Muskelbyggande
Svårighetsgrad

Jag har letat länge efter träningsprogram med illustrationer och äntligen hittat detta. Fantastisk sida med massor av inspiration och bra träningsprogram. Jag och min fru har haft väldig nytta av era program. Tack!

Egen företagare Träningsprogram November 21, 2017

BETYGSSÄTT GÄRNA     ————–

  • Muskelbyggande
  • Kondition
Sending
User Review
5 (1 vote)

DU KOMMER OCKSÅ ÄLSKA     —-

recept smoothies

NYTTIGA RECEPT

Träningsplatsens goda nyttiga smoothies

Vi älskar smoothies, gärna nyttiga, smaskiga som man kan stå sig på. Kika gärna in våra supergoda och nyttiga smoothies som uppfyller just detta.

Träningsprogram hemma rumpa

POPULÄRA PROGRAM

Träningsprogram som trendar

Våra träningsprogram nyttjas av många, men detta är just nu favoriten av dem alla. Ladda ner och testa du också. 

DELA DIN FRAMGÅNG    ————–

Vi uppmuntrar dig att dela med dig av dina framsteg, hitta motivation och inspirera andra människor över hela Sverige som följer detta program. #traningsplatsen 

Liknande program

Övrig info

Träningsprogram 4 veckors träningsprogram för nybörjare är ett Premium program som du skapat specifikt för alla våra medlemmar i Träningsplatsen Premium. Vi har alla olika förutsättningar och mål därför har vi tagit fram en mängd olika rutiner. Vill du skapa ett eget program så kan du enkelt göra detta via vårt smarta verktyg där du får ut ditt program inom några minuter. 

Tänk alltid på att vi ej kan ta ansvar för eventuella problem som kan uppstå i din träning. Är du inte i tillräcklig hälsa bör du konsultera med läkare eller liknande.  

 

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account