Träningsform

Hemmaträning, Styrketräning

Utrustning

Bänk, hantlar

Tränare

Träningplatsen

Nivå

Medium, Svår

Programlängd

Månadsprogram

Fokusområde

Träningsprogram Slimma kroppen – En träningsrutin på 4 veckor och som arbetar med hela kroppen

 Om träningsprogrammet

“Träningsprogram Slimma Kroppen” är ett 4-veckors program där du arbetar med hela kroppen under en 4 veckors period. Veckorna är indelade i 4 olika pass per vecka och övningarna kräver endast hantlar och bänk som utrustning. En perfekt rutin om du vill komma igång med din träning och vill slimma kroppen. 

Träningsrutinen arbetar med övningar där du arbetar med dina muskler samtidigt som programmet inkluderar övningar som jobbar med hög intensitet, dvs som ökar fettförbränningen. Att träna muskler bidrar till att du ökar din förbränning eftersom muskler behöver energi, dvs får du mer muskler så ökar din förbränningstakt. Att även arbeta med hög intensitet i din träning exempelvis genom övningen höga knän bidrar även detta till en högre förbränning. 

Några tips för att slimma kroppen

  • Intervallträning – väldigt effektivt för din kondition & förbränning
  • Träna styrketräning – muskler ökar din förbränning eftersom de behöver energi
  • Tänk långsiktligt – Skippa jojo bantningarna och snabba dieter. 
  • Ingefära – Mumsiga ingefära ökar förbränningen & bidrar till bättre ämnesomsättning. Hetta inte upp den för mycket dock, effekten minskas.
  • Ät frukost – en bra frukost så att du inte stoppar i dig något onödigt
  • Drick grönt te – innehåller antioxidanter som ökar din fettförbränning 
  • Ät mellanmål – håller blodsockret stabilt och minskar riktiga cravings
  • Drick kaffe – innehåller bl.a antioxidanter som ökar din fettförbräning

Är du erfaren inom träning?

Träningsplatsen söker dig som har erfarenhet inom träning och som vill dela med dig av dina träningsprogram. Vill du bidra med din kunskap, inspirera och motivera våra läsare så hör av dig till oss. 

SUMMERING    —————————

 

Vecka 1:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 2-4: 

Samma schema som vecka 1

Vecka 2:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 3:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Vecka 2:

DAG 1: Mage, rumpa och ben

DAG 2: Armar & bröst

Dag 3: Rygg & Axlar

Dag 4: Rumpa, ben & mage

Dag 5: “Weakness day” 

Fettförbränning
Muskelbyggande
Svårighetsgrad

Jag har letat länge efter träningsprogram med illustrationer och äntligen hittat detta. Fantastisk sida med massor av inspiration och bra träningsprogram. Jag och min fru har haft väldig nytta av era program. Tack!

Egen företagare Träningsprogram november 21, 2017

BETYGSSÄTT GÄRNA     ————–

DU KOMMER OCKSÅ ÄLSKA     —-

recept smoothies

NYTTIGA RECEPT

Träningsplatsens goda nyttiga smoothies

Vi älskar smoothies, gärna nyttiga, smaskiga som man kan stå sig på. Kika gärna in våra supergoda och nyttiga smoothies som uppfyller just detta.

Träningsprogram hemma rumpa

POPULÄRA PROGRAM

Träningsprogram som trendar

Våra träningsprogram nyttjas av många, men detta är just nu favoriten av dem alla. Ladda ner och testa du också. 

DELA DIN FRAMGÅNG    ————–

Vi uppmuntrar dig att dela med dig av dina framsteg, hitta motivation och inspirera andra människor över hela Sverige som följer detta program. #traningsplatsen 

Liknande program

Övrig info

Träningsprogram slimma kroppen är ett av många träningsprogram som du kan hitta hos oss på Träningsplatsen. Vi har alla olika förutsättningar och mål därför har vi tagit fram en mängd olika rutiner. Vill du skapa ett eget program så kan du enkelt göra detta via vårt smarta verktyg där du får ut ditt program inom några minuter. 

Tänk alltid på att vi ej kan ta ansvar för eventuella problem som kan uppstå i din träning. Är du inte i tillräcklig hälsa bör du konsultera med läkare eller liknande.  

Lite tips på vägen

Många som tränar regelbundet spenderar alldeles för mycket tid stillasittande i soffan. Så även om du tränar och är aktiv så är detta beteende något du kan ändra på enkelt. Ställ dig och jobba istället för att sitta, gå i trapporna istället för hissen eller rulltrappan, ta en lunchpromenad med en kollega. Det finns många sätt att få till den där extra motionen som krävs för att bränna de där extra kalorierna. 

Träna på riktigt

När du väl har tagit dig tid till att träna, se till att göra det ordentligt och effektivt. Många (jag själv undertecknad) kan träna lite hårdare, lite smartare. Se till att svettas och ta i ordentligt. Känslan när du gjort detta och träningen är avslutad är dessutom mycket mycket bättre! 

Maten

Många har vi nyårslöften där vi lovar oss själva att äta bättre, vissa går så långt som att räkna kalorier. Självklart kan detta funka för många men det kanske är lättare att starta smått. Addera en grönsak till din måltid, skippa det vita brödet och ät en nyttigare. Små, små förändringar i din kost kommer att märkas.

Drick vatten

Att dricka vatten som en rutin är bra då man ibland misstar sig och stoppar i sig något smått när man egentligen bara behöver ett glas vatten. Ett litet knep för att gå ner i vikt är att dricka ett glas före varje måltid. 

Använd mindre tallrik

Ett annat tips är att använda en mindre tallrik. Låter rätt sjukt egentligen, är vi så lättlurade. Ja! Enkelt knep men det finns studier som visar att vi automatiskt äter mindre med en mindre tallrik. Det tar även ca 20 minuter för magen att berätta till hjärnan att den är mätt, så ät långsamt och sluta ät innan du är proppmätt.

Rensa i skåpen

En annan rätt självklar sak men ack så svår är att rensa i skåpen hemma så att du inte har kakor, chips, choklad etc hemma. Det är oerhört lätt att falla dit på kvällen framför soffan. Speciellt sockret är en stor bov i din kost. Försök istället att byta ut dessa mot nyttigare frukter, ägg, nötter eller liknande. Eller helst, skippa småät på kvällen. 

Skippa dieter

Vi har alla hört Paolo Robertos tjat om att skippa dieterna, vi håller helt med. Det största problemet med dieter är att de ej är långsiktliga. De fokuserar enbart på att gå ner snabbt i vikt, inte på att hålla vikten och göra den till en vana, en rutin som du bär med dig. Fokusera på att göra ditt liv rikare på hälsosam mat istället.

Planera din mat

Planera även dina måltider och försök veckohandla innan. Det gör att du redan har tänkt ut dina måltider och ej byts ut mot mindre bra. Dessutom är det ekonomiskt.  

 

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2018 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account