magövning hängande

Träningsform

Hemmaträning, Kroppsviktsträning, Styrketräning

Svårighetsgrad

3

Träningstid

0-10 min

Utrustning

Fokusområde

Magövning hängande

En riktigt effektiv övning för magmusklerna som du säkert gjort eller sett folk göra på gymmet.

Hur gör man

Se till att hålla kroppen upprätt och för benen uppåt sträckta mot magen till du når 90 grader. I just detta utförande “hjälper” en partner till att puffa ner benen mot marken. Det är då du skall försöka hålla kvar benen. Mycket jobbigare alltså, men bra för magmusklerna. Om övningen är för svår, prova att utföra den med böjda ben mot magen.

Tips

Om du vill göra övningen roligare och lite jobbigare. Fråga en kompis om hen kan puffa ner benen mot marken. Det är då du skall försöka hålla kvar benen. Mycket jobbigare alltså, men bra för magmusklerna. Om övningen är för svår, prova att utföra den med böjda ben mot magen.

Kör hårt och kämpa!

Följ oss gärna via våra kanaler och ni är alltid välkommen med feedback! Betygssätt gärna magövning hängande. 

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2018 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account