tricepspress liggande, en träningsövning för stora armar

Träningsform

Styrketräning

Svårighetsgrad

2

Träningstid

0-10 min

Utrustning

Bänk, Skivstång

Fokusområde

Tricepspress liggande

En superbra övning för triceps och en av basövningarna som är ett måste för ökad muskelstyrka i armarna och större armar. I denna övning kan du addera rätt mycket vikt.

Vilka muskler tränar tricepspress

Tricepspress är en effektiv övning för din tricepsmuskulatur. Tricepspress kan utföras antingen med skivstång eller med hantlar. Du kan antingen ligga för att utföra övningen men övningen kan även utöras stående.

Så här gör du

Lägg till på en bänk med skivstång i händerna, lite smalare än axelbrett. Armarna skall hållas raka som startposition. Böj armbågarna och låt underarmarna falla ner kontrollerat bakom huvudet. Dvs försök att undvika föra ner stången mot pannan som många gör. Underarmarnas position skall ej ändras. För tillbaks skivstången till utgångsläget genom att pressa upp stången (explosivt). Det är viktigt att tänka på att armbågarna skall peka uppåt eller framåt underövningen och inte glida ut när du tappar styrka åt sidan.

Att tänka på

Som vanligt gäller det att lyssna på din kropp. Detta är som vi ovan skrev en basövning där man kan lägga på en del i vikt. Lär dig utföra övningen först och värm alltid upp innan du kör tricepspress liggande.

LIKNANDE ÖVNINGAR

sittande tricepspress

TIPS PÅ TRÄNINGSPROGRAM

Träningsprogram de 500

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©[current-year] Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

Forgot your details?