utfallsgång

Träningsform

Hemmaträning, Styrketräning

Svårighetsgrad

3

Träningstid

0-10 min

Utrustning

Hantlar

Fokusområde

Utfallsgång

Utfallsgång med hantlar är en träningsövning som framför allt jobbar med din sätesmuskulatur (rumpan) och bakre låren. Övningen tillhör en av våra favoriter då den verkligen tar! Har du inte gjort den tidigare lovar vi träningsvärk =)

Hur gör man övningen då?

För att utföra övningen korrekt, börja med att ställa dig raklång med hantlarna längs din kroppen. Vikterna skall vara lätta första gången du utför övningen för att först och främst få in den rätta tekniken. Sedan kan du känna vilken vikt som passar just dig. Se till att ha mycket utrymme framför dig då tanken är att du ska gå fram och tillbaks med dina vikter. 10 meter är eller mer är perfekt. När du utför övningen, ha ryggen rak och håll upp bröstet. Börja med att ta ett stort steg fram med väster ben och sänk ner det främre benets knä samtidigt som det andra benets knä sänks mot marken.   Spänn rumpmuskeln för att komma till stående position. Ta därefter samma ben, dvs vänster och fortsätt flytta dig framåt. Förslagsvis gör du detta 10 steg för att sedan börja med höger ben fram. 

Försök hela tiden fokusera på att göra övningen korrekt och ordentlig.  

Lycka till när du utför övningen utfallsgång och betygsätt gärna.  

 

  • Muskelbyggande
  • Kondition
Sending
User Review
5 (1 vote)

Andra träningsvideos

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2018 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account