Eget träningsprogram

Skapa din egna träningsrutin med vårt verktyg

Gör ditt eget träningsschema, bygg träningsprogram, skapa träningsrutin

Skapa program med egna bilder

Skapa ditt träningsprogram med hjälp av dina egna träningsbilder. Ett fantastiskt verktyg där du enkelt laddar upp bilderna, namnger programmet m.m och på 2 minuter har du ditt egna unika program. Scrolla ner för att starta. 

Skapa eget Gymprogram

Bygg ditt egna Gym träningsprogram med hjälp av klassiska styrketräningsövningar. Klicka på de illustrationer som du vill inkludera, välj varv, nivå m.m. På några minuter har du en färdig PDF. 

Skapa eget Yogaprogram

Med hjälp av våra egna yoga illustrationer kan du på 2 minuter skapa ditt egna yogaprogram. Välj de yoga illustrationer du vill inkludera såsom Tadasana, Krigare och stående framfällning. Tryck sedan skapa. 

Skräddarsytt program

Är du intresserad av egna skräddarsydda träningsprogram? Vi kan hjälpa till med detta. Träningsplatsen är inget företag så vi tar inte betalt för detta men har du en blogg/hemsida med länk till oss brukar det räcka. 

Skapa eget Standardprogram

Skapa din egna träningsrutin med våra standard övningar som är välkända och effektiva för din träning. Namnge programmet, välj övningar, reps och svårighetsgrad. På några minuter är programmet färdigt som en PDF.

Nedan kan du skapa ditt träningsprogram med välkända träningsövningar. 

Träningsprogram

Steg 1 av 2

50%
  • Träningsprogram

  • Övning 1 - markera önskad övning

  • Övning 2 - markera önskad övning

  • Övning 3 - markera önskad övning

Så här gör du

Att skapa eget träningsprogram är enkelt och du är klar på några minuter. Börja med att först fylla i ditt namn, din email och sedan namnet på ditt Träningsprogram, exempelvis “Mitt tuffa program”. De fält som är obligatoriska är markerade med en * 

Övning 1 – Markera önskad övning:

Namnge din första övning, exempelvis armhävningar. Ladda upp den bild du vill ska symbolisera övningen och som därmed skall ingå i programmet. Om du är nöjd, gå vidare till fältet som säger Antal reps:

Antal reps (ggr):  

Här anger du antalet repetitioner av den övning du precis valt, exempelvis 20. Gör sedan likadant för övning 2, 3, 4, 5 och slutligen övning 6.  När du är klar med övningarna och känner dig nöjd så återstår frågorna: 

Antal varv:

Det vill säga, hur många varv av dessa 6 övningar som programmet skall utföras.

Vila mellan rond:

Hur lång vila mellan varje varv (1 min, 1,5 min eller 3 minuter)

Nivå:

Välj slutligen den nivå du anser passa in på ditt program från Lätt till Supertufft. 

Klicka på “Skapa Träningsprogram” och du får direkt tillgång till ditt program som PDF. Klart!

Lycka till och kör hårt!

Träningsprogram kom igång, börja träna, starta träna

Dela programmet:

Programmet kan du fritt dela på sociala medier eller på din hemsida men länka gärna tillbaks till oss alternativt tagga #traningsplatsen. För gärna vår funktion med att skapa eget träningsprogram vidare till vänner, det uppskattas! 

Träningsplatsen ger DIG möjligheten att GRATIS skapa ett eget träningsprogram som du kan ha med dig på din träning. Det gör du enkelt via nedan formulär. Du är klar på några minuter med ditt nya träningsprogram. Om du behöver hjälp med formuläret så kan du kika på fliken Instruktion. När du är klar skapas en PDF direkt som du kan ladda ner. Vi kommer även att addera detta på Träningsplatsens sida med träningsprogram. Det funkar absolut bäst att skapa program från datorn eller surfplatta med går även från mobilen.

Lycka till!

Några saker som du kan tänkta på när du skapar ditt träningsprogram

Visst är det fantastiskt att kunna göra ett eget träningsprogram. Men hur ska man tänka när man skapar det. Här några tips på vägen så att du enkelt kan sätt ihop en rutin. 

Dina repetitioner/reps är den viktigaste delen av ditt träningsprogram. Det är dom som styr allt från din styrka och storlek till hur dina muskler utvecklas och ser ut. Nedan en enkel tabell om just reps: 

1-3 reps: Maximal styrka

4-6 reps: Styrka

8-12 reps: Normal

15 + : Uthållighet

Denna tabell visar egentligen att ju mer reps du har, desto mer är fokus på uthållighet och tunnare muskler. Sedan finns en till punkt som är viktigt i detta. Kör du samma reps vecka in och vecka ut så ger inte detta heller maximal effekt. Det gäller att alternera då bygger du uthållighet, styrka och storlek. 

Välj att utföra den viktigaste övningen först i programmet. Det finns vissa övningar som kräver mycket styrka från flera olika muskler samtidigt exempelvis marklyft och benböj med vikt. Om du väntar tills du är trött på att göra dessa finns det risk att din teknik kompromissas, du gör inte övningen effektivt och din styrka minskas. Förslagsvis kan du börja med sådana typer av övningar för att därefter köra övningar som riktar in sig mot två eller flera muskler ex. samtidigt bänkpress, chins, militärpress etc. Slutligen lägg till övningarna som fokuserar på enskilda muskler typ vadövningar, och när du tränar biceps.

Skapa symmetri

En bra träningsrutin har fokus symmetri, dvs ingenting är för svagt eller för starkt i förhållande till resten av kroppen. Ni har väl sett män med pinnsmala ben och gigantisk överkropp. Är din rygg för svag i förhållande till ditt bröst? Detta skapar dålig hållning och kan leda till skada. Försök tänka på att hålla din kropp i jämvikt, detta handlar även om vänster och höger sida. Hantlar exempelvis är bra för att arbeta mot denna obalans.  

Hur man skapar ett träningsprogram

Hur gör man då?

Kika på vår video om du är osäker på hur du skall skapa ett träningprogram. Videon är 2 minuter och det är exakt så lång tid som det tar att skapa ditt träningprogram. Det behövs inte mer för att komma igång.

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2018 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account