De bästa bicepsövningarna

Bästa bicepsövningarna

Det kanske inte är den största muskeln på din kropp, inte heller den starkaste. Men biceps är och förblir en riktig show-off muskel. Funktionellt, är biceps ganska enkelt att träna, det är bara att böja armbågen. Dock finns det idag en svindlande mängd rörelser för att utveckla och bygga varje liten del av denna muskel. Vi har därför finkammat “fitnessvärlden” för de bästa biceps övningarna.

Concentration curl

Sitt med överarmen vilande mot insidan av låret. Håll en hantel med rak arm ned mot golvet. Böj armbågen så att hanteln kommer upp till bröstkorgen. Därefter sänker du långsamt vikten tillbaka till startpositionen – se till att räta ut armen helt.

koncentrerad bicepscurl

Pullups/Chins

En riktig grym kroppsviktsövning som alla känner till. Dra dig upp med hjälp av din kropp men axelbrett grepp. För enkelt? Häng på vikter med hjälp av ett viktbälte eller håll fast en vikt med dina fötter.

hur gör man chins

 

Skivstångscurls

En riktig favorit. Stå rakt, lyft upp skivstången mot överkroppen och låt armbågarna vara stabiliserade längs överkroppen. Fokusera på att bara flytta dina underarmar. Återgå till utgångsläget och upprepa övningen igen.

EZ-curls

Samma ursprungsläge som skivstångscurls. Använd EZ-curls, håll brett med armbågarna nära din kropp. Samtidigt som överarmarna hålls stilla, andas och lyft vikterna mot överkroppen. Fokusera på att bara flytta dina underarmar. Andas ut och sänk sakta sänka skivstången tillbaka till utgångsläget. Upprepa.

bicepscurl sittande

Lutande sittande hantelcurls

Lägg dig på en bänk med lutning och gör hantelcurls.

Andra artiklar

[vc_posts_grid loop=”size:3|order_by:date|post_type:post|categories:90″ show_meta=”no” show_excerpt=”no” show_footer=”no”]

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account