träningsprogram fettförbränning hemma, bränn fett, gå ner i vikt, fettförbränning

Träningsform

Hemmaträning, HIIT

Utrustning

Ingen utrustning

Tränare

Träningplatsen

Nivå

Svår

Programlängd

Fokusområde

Träningsprogram fettförbränning hemma – en tuff träningsrutin som fokuserar på kondition och att gå ner i vikt

Att gå ner i vikt kan verka överväldigande. Samtidigt som du mentalt måste ha bestämt dig om denna förändring du ska göra måste du ändra hur och vad du äter, dvs mer hälsosamt (rätt kost) i kombination med rätt träning som bränner mer än vad du får i dig. Vårt förslag nedan är ett program som garanterat kommer få dig att stånka och stöna men som är fantastiskt roligt och effektivt. Prova detta program, kombinera med program som får dig att bygga muskler, fokusera på sömn, vatten och lycka till i din framtida resa.  

 Om träningsprogrammet

Uppvärmning

X-HOPP – 50 st

Spring på stället – 1 minut

Armhävningar – 20 st 

Spring på stället – 1 minut

Squats / Knäböj: 50 st

Spring på stället – 1 minut

X-hopp 50 st

Spring på stället – 1 minut

Armhävningar – 20 st

Spring på stället – 1 minut

Squats / Knäböj – 50 st

Spring på stället – 1 minut

Plankan – 1 minut

Mountain Climbers – 1 minut

 

Dela denna på din blogg/sida

Några tips för att öka fettförbränningen

  • Planera din mat – Skriv ner inköpslistor på vad du skall äta under veckan med fokus hälsa. Inga oplanerade panik köp under veckan med en “liten påse godis” på vägen. 
  • Använd små tallrikar – Ju större tallrikar, desto större måltid.
  • Gröna drinkar – Nyttiga, goda och mättande
  • Mera ingefära – Ökar förbränningens sätter fart på ämnesomsättning. Gott är det också. 
  • Halva tallriken metoden – Ha som regel att halva tallriken skall bestå av sallad. 
  • Göm dina sötsaker – Placera dom högt upp på en hylla, låt din partner gömma dom. “Out of sight, out of mouth”
  • Standardisera mer av din mat – Frukost, lunch eller middag. Allt blir lättare och du slipper panik pizzan.
  • Mera kaffe – Denna goda dryck innehåller bl.a antioxidanter. Dvs detta kan öka fettförbränningen.

Är du erfaren inom träning?

Träningsplatsen söker dig som har erfarenhet inom träning och som vill dela med dig av dina träningsprogram. Vill du bidra med din kunskap, inspirera och motivera våra läsare så hör av dig till oss. 

SUMMERING    —————————

 

SAMMANFATTNING

X-HOPP – 50 st

Spring på stället – 1 minut

Armhävningar – 20 st 

Spring på stället – 1 minut

Squats / Knäböj: 50 st

Spring på stället – 1 minut

X-hopp 50 st

Spring på stället – 1 minut

Armhävningar – 20 st

Spring på stället – 1 minut

Squats / Knäböj – 50 st

Spring på stället – 1 minut

Plankan – 1 minut

Mountain Climbers – 1 minut

Fettförbränning
Muskelbyggande
Svårighetsgrad

[single_testimonial id=”9753″]

BETYGSSÄTT GÄRNA     ————–

  • Muskelbyggande
  • Kondition
Sending
User Review
5 (1 vote)

DU KOMMER OCKSÅ ÄLSKA     —-

NYTTIGA RECEPT

Träningsplatsens goda nyttiga smoothies

Vi älskar smoothies, gärna nyttiga, smaskiga som man kan stå sig på. Kika gärna in våra supergoda och nyttiga smoothies som uppfyller just detta.

TRÄNINGSPROFILER

Ta del av våra träningsprofilers träningsprogram

Vi samarbetar med riktiga träningsproffs inom yoga, crossfit, springning m.m. Vill du ta del av deras program de skapat med oss. Klicka här. 

Träningsprogram hemma rumpa

POPULÄRA PROGRAM

Träningsprogram som trendar

Våra träningsprogram nyttjas av många, men detta är just nu favoriten av dem alla. Ladda ner och testa du också. 

DELA DIN FRAMGÅNG    ————–

Vi uppmuntrar dig att dela med dig av dina framsteg, hitta motivation och inspirera andra människor över hela Sverige som följer detta program. #traningsplatsen 

Liknande program

[vc_posts_grid loop=”size:3|order_by:rand|post_type:program” show_meta=”no” show_excerpt=”no” show_footer=”no”]

Flera tips på vägen mot viktnedgång

DRICK VATTEN – Oavsett vilken träningsform du utför men kanske extra viktigt då man utför högintensiv träning är att dricka mycket vatten. Detta hjälper dig att hålla dig energisk och för att få ut det bästa träningspasset. Det finns prestationsdrycker med onödiga kalorier, försök istället dricka vatten. 

HITTA EN TRÄNINGSPARTNER – En träningspartner är enormt bra för att hålla dig motiverad, men det är viktigt att hitta någon som kommer att inspirera och inte avskräcka. Se över vilka vänner du har som tränar och vilka som passar dig bäst när det gäller att peppa och motivera. Givetvis är det bra om man är på hyfsat lika nivå också samt om den personen kan träna regelbundet. När det gäller peppning är det viktigt att din träningspartner kan hjälpa dig att överkomma dina gränser i din träning så att du hela tiden lyfts och bli bättre. En bra träningspartner är guld värd! 

PEPPAS AV MUSIK – Att lyssna på bra och peppande musik är ett mycket bra sätt att komma i ett bra träningsflow. Vad går du igång på för musik när du tränar? Vissa kanske t.o.m lyssnar på klassisk musik när dom är ute och springer, andra på dödsmetall eller EDM. Smaken är som bakom men med alla dessa musiktjänster är det enkelt att hitta bra träningsmusik. Kanske någon av våra musiklistor kan falla i smaken?

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account