LADDA NER GRATIS TRÄNINGSPROGRAM

Ladda ner träningsrutin, träningscheman eller våra utmaningar. 

Vi har tagit fram massor av träningsprogram för sig som du GRATIS kan ladda ner från vår sida. Klicka på knappen ”Free – Ladda ner programmet”. Programmet läggs då i kassan och klicka sedan på Checkout. Fyll i dina uppgifter och sedan på Free Download. Vill du ladda ner flera program så är du välkommen att göra detta. Hittar du inte ditt träningsprogram, använd vår sökfunktion nedan.

Vill du dela våra gratis träningsprogram?

Vi välkomnar att du delar våra träningsprogram på sociala medier eller på din hemsida. Det enda kravet är att du länkar tillbaks till oss. Tack. 

Att tänka på när man väljer träningsprogram

Träningsplatsen har massor av gratis träningsprogram för dig att ta del av, skapat av oss men även av våra kära läsare. Men vilken träningsrutin passar just dig? Alla innehåller ju olika mängd repetitioner, olika övningar och vissa har en tuff nivå andra lite enklare. Tyvärr är det så att flesta som börjar ett träningsprogram slutar efter en tid. Därefter kan man lätt få negativa tankar om sig själva som att de är lata, svaga och odisciplinerad. Den goda nyheten är att det ofta inte handlar om dessa karaktärsdrag, det är att deras träningsprogram inte var tillräckligt ”anpassade” för just dem. 

Håller du inte med? Du kan köra stenhårt i ett supertufft program som arbetar med hela kroppen men vad är vitsen om du slutar efter en månad? 

Att välja det bästa träningspasset för att uppnå livskraft, föryngring och livslängd handlar mer om att förstå dig själv, din livsstil och dina livskvalifikationer än om att kunna hantera komplicerade yogapositioner eller att göra hundratals armhävningar. Du behöver inte bevisa någonting för någon annan – du vill ha något som fungerar för dig.

För att hitta det träningsprogram som passar DIG och därmed spara tid och pengar är det bra att fundera över nedan frågor:

Vilka är dina träningsmål?

Vad vill du ha ut av din träning? Kanske är du en person som satsar på din idrott eller löpning. Då har du säkert koll på din träning och vad du behöver göra. I annat fall bör du lägga fokus på att träna för att orka mer ett aktivt och hälsosamt liv.

Passar ditt träningsprogram ditt livschema?

Att få ihop livspusslet är inte alltid lätt, du har ditt jobb att sköta, kanske barn och andra ansvarsområden. Försök att planera runt dem. Om du inte har tid för att spendera timmar på gymmet, träna hemma istället. Använd exempelvis våra gratis träningsprogram för detta. Om detta inte passar dig, gå promenader med en vän eller liknande.  Vad du än gör, lägg inte någon börda på dig själv att du inte tränar. Din träning skall minska stress, inte öka den. Försök hitta din egen träning som just du tycker är kul. 

Styrketränings tips – Äg de fyra stora

De finns vissa övningar som ger bra träning för dina muskler, sedan finns det styrketräningsövningar som du måste äga, som verkligen får dig att bygga muskelmassa. Lite skämtsamt men ändå, när det gäller övningarna bänkpress, marklyft, benböj/squat och militärpress så kommer du väldigt väldigt långt. Om du sedan tänker “skivstång först” när du tränar så kommer du få mer hjälp till absolut styrka. När du har utfört de tyngsta övningarna med skivstång, då kan du gå över till ex. hantlar. Glöm dock inte att värma upp ordentligt innan varje träningspass. Stretcha i 10 minuter efter passet gör även det gott.

Håll det enkelt

Försök ha i bakhuvudet att fokuset när man vill bygga muskler är att höja och sänka dina vikter i en kontrollerad rörelse, pausa på toppen och gå ner igen. Upprepa. Det behöver inte vara mer avancerat än så, i alla fall inte i början. Det enda du ska hålla koll på är att dina vikter ständigt ökar. Detta gör du genom att föra bok, dvs anteckna dina reps, vad du lyfte samt kommentar. Om du vill ha GRATIS träningsschema hittar du det här.  

Så lite små tips

Glöm inte bort din andning när du tränar. Lyssna på din kropp och tänk hellre form än vikt när du utför din träning. Annars är skaderisken större. Ge musklerna vila så att du inte sliter sönder dom. Muskler behöver vila. Sen kan man ju skriva en hel bok om mat efter träning. Vi kan väl konstatera att det är viktigt att äta efter träning, och att äta rätt. Glöm inte heller att dricka när du tränar. Det vet du, men vi måste ändå kommentera detta.

“Det bästa träningprogrammet är det som du faktiskt följer”

Vår bank med träningsprogram

Om du vill ha hjälp med att hitta gratis träningsprogram, kika in i vår träningsprogram bank med massor av träningsrutiner för dig som vill träna, vill bli starkare och vill bygga muskler. Programmen innehåller övningar som tränar hela kroppen samt delar, ex fokus armar. Det spelar ingen roll om du tränar 2 pass i veckan till flera gånger i veckan, du kan hitta allt. Allt för att du ska kunna träna enklare. 

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2018 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account