Tips gå ner i vikt

Ok, låt oss börja med att villigt erkänna att det finns såå många artiklar inom detta ämne. Är det verkligen dags för en till. JA, säger vi för vi tror att dessa behövs och i denna artikel kanske det finns något som du inte provat som funkar just på dig, vissa kanske du inte hört om förut. Se dem som små tips på vägen. Lycka till säger vi!

1. Byt ut allt- eller inget strategin.

Det är en välbekant historia: Du lovar att ära en daglig elliptisk rutin och räknar varenda kalori slaviskt. Men efter ett tag sitter du där och småäter godis på kontoret och tackar ja till “happy hour” mojitos, tänkande, oj där var den kosten över. Det finns dock ett lite bättre sätt: Byt allt- eller -inget strategin för en eller två hälsosamma byten av mål i din dagliga kost. Inte lika aggressivt och slaviskt men funkar för många. Prova!

2. Skriv ner vad du äter under en vecka.

Du blir på så vis mer medveten om vad du stoppar i dig. Du får en bra överblick över din kost och kan då minska intaget av exempelvis dressingar, såser, drycker och snacks; de kan göra skillnaden mellan viktökning och minskning.

3. Addera 10 procent

till mängden av dagliga kalorier du tror att du äter. Om du tror att du konsumerar 1700 kalorier per dag och inte förstår varför du inte gå ner i vikt, lägg till ytterligare 170 kalorier. Det finns de som menar att det nya numret är mer korrekt. Planera dina matvanor därefter.

4. Skaffa en viktminsknings kompis.

Men en motiverad vän eller online person kan ni pusha på varandra när vissa dagar känns tunga.

5. Repetera ett mantra.

Du har säkert hört talas om en självuppfyllande profetia? Om du fokuserar på saker du inte kan göra, som att motstå skräpmat eller att gå ut genom dörren för en daglig promenad, är chansen stor att du inte kommer att klara dem. Istället (om du tror det eller ej) upprepa positiva tankar för dig själv . “Jag kan gå ner i vikt .” “Jag kommer att klara min promenad idag .” “Jag vet att jag kan motstå godis” Upprepa dessa fraser.

6. Drick vatten.

Efter frukost, håll dig till vatten. Vid frukost kan det ibland slinka ner lite apelsinjuice eller liknande. Men under resten av dagen, fokuserar på vatten i stället för juice, saft eller läsk. Helst av allt skall du skippa dessa helt såklart men om du absolut måste så är detta ett steg på vägen.

7. Älska blått.

Det finns en bra anledning till varför du ej har sett snabbmatsrestauranger inredda i blå: det fungerar nämligen som en aptitnedsättande. Så servera middag på blå tallrikar, klä dig i blått medan du äter, och täck ditt bord med en blå duk. Omvänt, undvika rött, gult och orange i dina matplatser (känns färgerna igen).

8. Kasta ut dina gamla kläder för gott.

När du har börjat gå ner i vikt, gör dig av med de kläder som inte passar. Tanken på att behöva köpa en helt ny garderob om du får tillbaka vikten kommer att fungera som ett starkt incitament för att hålla formen .

9. Köp en stegräknare

Fäst den vid bältet och sträva efter 1.000 extra steg per dag. I genomsnitt tar stillasittande människor alldeles för få steg per dag. Om du lägger till 1.000 steg hjälper det dig att behålla din nuvarande vikt och sluta upp i vikt. Lägger du till mer går du troligtvis ned ännu mer.

10. Undvik vita livsmedel.

Detta vet du säkert redan men tåls att upprepas. Försök dra ner på vitt bröd, vitt mjöl, ris etc. Bytt ut mot sundare livsmedel som numera faktiskt är lätta att hitta så inga undanflykter.

Andra artiklar

[vc_posts_grid loop=”size:3|order_by:rand|post_type:post|categories:90″ show_meta=”no” show_excerpt=”no” show_footer=”no”]

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account