Börja morgonträna

Morgonträning kan verkligen starta dagen på rätt sätt! Det får blodet att pumpa och endorfinerna flöda, en riktig kanonstart på dagen! Några av oss är dock inte morgon människor. Du kanske tillhör skaran av konstant snooz på morgonklockan som kämpar för att komma ur sängen även efter en tidig natt & kanske startar din dag på dåligt humör.

Hur du startar din dag kan påverka din mat- och motions val. Om du är lite halv vresig på morgonen kan det innebära att du väljer en chokladkaka över en bit frukt på förmiddagen, eller det kan lämna dig försenad och tvingas hoppa ditt gympass eller för den delen din frukost! Klart du blir vresig och trött.

Lyckligtvis behöver man inte välja mellan att vara en “morgonmänniska” eller inte – du kan träna din kropp till att vakna upp bättre, du ökar din ämnesomsättning, förbättrar ditt humör och chansen är stor att du lämnar hemmet med en lycklig känsla och full av energi. Det handlar om att skapa den perfekta morgonträningen

Träna direkt när du kliver upp

Du ska sikta på att vänja din kropp av att träna direkt när du vaknar. Det kan bli svårt, helt klart och självklart kan du passa på att dricka lite vatten innan du startar.  Morgonträningen innan frukost är en vana som du definitivt vill komma in i.

Utför minst en explosiv rörelse

En explosiv rörelse som utfall, knäböj hopp eller explosiva armhävningar kommer att få dina endorfiner att flöda och blodet att pumpa, samtidigt ökar din ämnesomsättning och muskeluppbyggnad. Så se till att du lägger till åtminstone en explosiv övning till din morgonträning.

Inkludera en statisk stretchövning

Statiska stretchövningar kan bidra till att förbättra din flexibilitet, förutsatt att du lägger till minst en till din morgon träningspass på daglig basis. Oavsett om du är upp med tuppen eller kämpar för att krypa ur sängen 20 minuter efter larmet går, se till att du lägger till en statisk stretchövning till din träning för att öka flexibiliteten.

Håll det kort

Din morgon träning bör vara kort och koncist. Du skall kunna vakna upp med en känsla och motivation att kunna utföra det på daglig basis. Att göra det till ett stort pass kan snarare ha negativa konsekvenser, du känner dig trött resten av dagen, eller ännu värre, det påverkar dina energinivåer för ditt gympass vid lunchtid eller efter jobbet. Håll passet kort – under 15 minuter är perfekt.

Skräddarsy din träning 

Drömmer du om en platt mage, stora axlar eller en definierad rumpa? Genom att skräddarsy din morgon träning för att nå dina mål hjälper dig att få den kropp du vill ha. Kasta in några magövningar bara, det skadar aldrig.

morgonträning

Att få en flygande start på din dag med morgonträning innebär att du är mer benägen att komma igång när du kommer till jobbet (eller vad det nu är du måste göra i dag), så se till nu att du inte glömmer att få in ett snabbt träningspass till din dag innan du går. Du kommer att dra nytta av den ökade energinivån du får, du får en bra känsla i kroppen och du kommer definitivt bränna kalorier.

Lycka till!

 

Andra artiklar

[vc_posts_grid loop=”size:3|order_by:rand|post_type:post|categories:90″ show_meta=”no” show_excerpt=”no” show_footer=”no”]

Kontakta oss

Välkomna att kontakta oss, vi återkommer snarast möjligt. Tack

Sending

©2019 Träningsplatsen.se, All Rights Reserved

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account